Mustassa metsässä 1

Torstai-illan surffailun perusteella päädyimme retkelle Etelä-Schwarzwaldiin. Majapaikkamme Zum fröhlichen Landmann oli ihan mukavan tuntuinen perhehotelli, jonka ravintolassa parsa, kevään herkku, otettiin vakavasti. Yövyimme hotellissa suunnitellun kahden yön sijaan vain yhden, sillä tänään siellä on kuulema (ainakin) yöyhteen asti kestävät isot hääkekkerit ja huoneemme oli juuri juhla-alueen yläpuolella.

Eilen iltapäivällä kävimme pienellä ajelulla, jonka keskellä jouduin huoltoauton kuljettajaksi ketjuongelman takia. Mutkainen, lähes vuoristotie, ei nyt ollut hauskin pätkä autoilla piiiitkän tauon jälkeen. Pyörä saatiin kuntoon hotellin monitoimimiehen avustuksella ja pääsimme jatkamaan maastoihin tutustumista. Illalla söimme hotellin ravintolassa sesonkimenun: parsamoussea salaatin kera, porkkana-inkiväärikeittoa, parsaa ”munakaslettujen” kera ja mansikkajäädykettä. Ei pahaa laisinkaan. Ruoan hinta on täällä kyllä hieman toista tasoa kuin tämänhetkisessä kotimaassamme… suunnilleen puolet Sveitsin hinnoista.

Mustametsähän tämän piti olla, kovin on kyllä vihreää :).

About these ads

4 thoughts on “Mustassa metsässä 1

1. Campasimpukka sanoo:

Hienon näköisiä maisemia:) Saksan puolella olemme olleet Schwartzwaldissa, en edes osaa kirjoittaa sitä sanaa… Olimme upeassa laaksossa, mietimme paistaako sinne koskaan aurinko.

• Kivannäköistähän tuolla Schwarzwaldissa on ja mäkistä. Täältä on mustan metsän eteläosiin vain noin 100 km ajomatka – kyllä siellä paljon sveitsiläisiä olikin nauttimassa maisemien lisäksi paljon alemmasta hintatasosta ja hyvästä ruoasta.

2. Campasimpukka sanoo:

Täällä kevät viimein käsillä, tontilla enää varjoisan kääntöpaikan rinteessä vähän lunta. Iloinen mieli, lomaa 7 viikkoa! Ensi viikolla Tanskaan Giroa katsomaan!